Co na katar w ciąży

Co na katar w ciążyPhoto: © Kristin Gründler - fotolia.com

Zanim sięgniesz po wyroby medyczne, możesz sprawdzić domowe sposoby na katar w ciąży. Jeśli ich stosowanie nie pomaga lub wydzielina z nosa zamieni się w gęstą i zieloną, skonsultuj się z lekarzem.

Domowe sposoby na katar w ciąży

Inhalacje

Najpopularniejszy domowy sposób na katar w ciąży, to inhalacje. Przygotujesz je z:

  • rumianku,
  • lipy,
  • mięty,
  • szałwii,
  • majeranku,
  • tymianku
  • w ostateczności, gdy nie masz nic innego z herbaty (czarnej, owocowej).

Domowe inhalacje pomogą odetkać zatkany nos, zmniejszyć ból zatok.

Odpowiedź na to, jak przygotować domową inhalację znajdziesz w: Inhalacja parowa w domu.

Ciepłe napoje

Na katar w ciąży pomoże też picie ciepłych napojów i jedzenie ciepłych zup. Działają nieco, jak inhalacja, rozgrzewają ciało, wdychanie oparów udrażnia nos, poprawia oddychanie.

Naturalne antybiotyki na katar w ciąży

W celu pozbycia się kataru oraz innych objawów przeziębienia, skorzystaj z naturalnych antybiotyków i roślin wzmacniających organizm. Czosnek, cebula, żurawina, miód, chrzan. Ten ostatni czasem wystarczy tylko… powąchać, by przeczyścić zatkany nos. Pomysły na to, jak wykorzystać te produkty do sporządzenia np. syropów znajdziesz w dziale Na Odporność i Domowe sposoby.

Maści do nosa

Przy intensywnym katarze pamiętaj o wykorzystaniu maści majerankowej. Możesz ją przygotować samodzielnie. Przepis znajdziesz tutaj: Majeranek na katar i kaszel. Znajdziesz ją też w każdej aptece. Kosztuje kilka złotych. Smaruj nią płatki nosa, by uniknąć podrażnień i obtarć skóry.

Krople do nosa na katar w ciąży

Krople do nosa tak, ale najlepiej z roztworu soli fizjologicznej, wody morskiej, produkty dedykowane kobietom w ciąży lub te, które wybierze lekarz. Nie wszystkie krople i aerozole do nosa nadają się dla ciężarnych i matek karmiących. Dlatego przed zastosowaniem najlepiej skonsultować dobór preparatu z lekarzem lub farmaceutą.

Na koniec dodatkowa uwaga. Przyszła mama musi dużo odpoczywać, by pozbyć się jakichkolwiek oznak przeziębienia. Zatem pamiętaj: zadbaj o odpowiednią ilość snu i odpoczynku, a szybciej dojdziesz do siebie.